איך הכל התחיל?

'אגודה לדיור משותף – ישראל' (אד"מ) התחילה עם קבוצת חברים. ארבעה זוגות ישראלים ילידי ארה"ב בשנות ה 50 וה 60 לחייהם נפגשו במשך שנה כדי לדון בהזדקנות של עצמם בישראל. הם חקרו את המסגרות הרבות של מגורים חברתיים בישראל, באירופה ובאמריקה ובסופו של דבר בחרו בדיור משותף

בסוף שנת 2014 הם הזמינו את חבריהם לפגישה בירושלים. דרך פגישות חודשיות, אספות של וועדה והרבה צחוק, הם הצליחו עד שנת ,2017 בעזרת הדרכה מעורך דין שמתמחה
בקואופרטיבים, להכין תקנון והצהרת חזון. אד"מ – CHII יצא לדרך.

זה לא יהיה כמו קיבוץ או מושב. ולא כמו המבנה החוקי של מגורים בבנינים בעיר ניו יורק. זו גם לא תהיה קהילת מגורים סגורה/מגודרת ולא פרוייקט מגורים צבורי. אד"מ ישראל – CHI תהיה קהילה תכליתית עבור 30 יחידות, החברים בה יהיו מעורבים באופן פעיל בעיצוב ובניהול שלה.

וגם יתנדבו בקהילה הרחבה יותר ויהיו גורם משפיע של שנוי דרך ההזדקנות בנוף הישראלי.

הקבוצה אימצה את טופס ההסכמה של קבלת החלטות, שהוא אתגר לכל מי שחי בישראל, אם מצטטים את שם הסרט מ-1968:

לאחר שנים של חיפוש אחר מקומות מתאימים, יצירת מודלים פיננסיים יישומיים, עבודה עם יועצים ותסכול גובר והולך, ביולי 2019, 6 חברים (עבור יחידות להשכרה) נכנסו ל 'חלומות ארנונה', מתחם מגורים בשכירות לטווח ארוך (עשר שנים) בדרום ירושלים שיזם משרד השיכון. צעד זה שיקף פשרה בחזון של הקבוצה ויצר אתגרים נלווים. איך תוכל קבוצה קטנה, שמחויבת
לרעיון של דיור משותף, לתפקד בתוך מתחם רחב יותר של 330 יחידות דיור?

עכשיו. ב-2021 עוד פרויקט השכרה, בתקווה שלטווח בלתי מוגבל, נמצא בהתהוות בכפר סבא במרכז ישראל. לפרטים נוספים הקליקו כאן.

המטרות של אד"מ הן לעודד קבוצות מקומיות ליצור מתחמים של דיור משותף או לקבוצות הגיל השלישי או לקבוצות בין-דוריות, תוך כדי יצירת קהילה דרך פגישות של מקום ועיצוב, פעילויות חברתיות ויצירת הסכם של חברים-מנויים.
אד"מ הוא גוף משפטי שמוכר ע"י רשמת האגודות השתופיות. חברי חיים של אד"מ גאים בכך שהביאו את המושג של דיור משותף לישראל ומיחלים להיות חוד החנית של המאבק לדיור בר השגה ונגיש למעמד הבינוני של הגיל השלישי בישראל.

COHOUSING IN THE WORLD

(SENIOR AND MULTI-GENERATIONAL)

Member’s Agreement

A Members’ Agreement is a binding agreement drawn up by the people who plan to live in a particular cohousing project. Each cohousing site has its own Members’ Agreement. Subjects, such as waiting lists, meals, meetings, behavior in common spaces, rituals and pets are defined by the members for themselves. Experience shows that it is wise to begin forming a Members’ Agreement months before moving in. The process itself builds community.

Consensus

Community is about open communication. The consensus decision-making process ensures the involvement of all members in decisions that affect their lives. When everyone is involved in the decision-making process, people get to know each other well and this fosters community. One of the key elements of consensus is learning to listen to others. Disagreement does not mean the end of discussion, but the beginning of a more meaningful and deeper discussion.